İran Milli Takımı’nın Dünya Kupası yolculuğu, vize ve seyahat sorunları nedeniyle yeni bir krize sahne oldu. FIFA’nın yaşanan ulaşım sıkıntılarını çözmek için yaptığı girişimler sonuçsuz kalırken, İran kafilesi Los Angeles’a planlanandan çok daha geç ulaşabildi.
Gergin geçen basın toplantısında konuşan İran Teknik Direktörü Amir Ghalenoei, takımına turnuva boyunca “haksız” davranıldığını savundu. Ghalenoei ayrıca, Dünya Kupası’ndaki diğer 47 teknik direktör tarafından dışlandığını öne sürerek organizasyona yönelik eleştirilerini sürdürdü.
İran Milli Takımı son haftalarda özellikle vize ve seyahat kısıtlamalarıyla mücadele ediyor. G Grubu’nda yer alan ekip, ABD’ye giriş ve çıkışlarda belirlenen katı zaman kuralları nedeniyle hazırlık sürecini sağlıklı şekilde yürütemedi.
İran kafilesi, SoFi Stadium’nda Belçika ile oynayacağı kritik karşılaşmadan sadece 24 saatten biraz fazla bir süre önce, Cumartesi günü öğle saatlerinde Los Angeles’a ulaşabildi. Rakip Belçika ise şehre bir gün önce gelerek hazırlıklarını daha rahat bir ortamda sürdürdü.
Ghalenoei, FIFA’nın Cuma günü Los Angeles’a daha erken bir uçuş ayarlamaya çalıştığını ancak bu girişimin başarısız olduğunu açıkladı.

İranlı teknik adam, “Sayın Infantino engelleri kaldırmak için elinden geleni yaptı ve karşılaştığımız sorunları en aza indirmeye çalıştı. Ancak ne yazık ki yaşanan problemler tamamen çözülemedi.” ifadelerini kullandı.
Seyahat krizi nedeniyle zor günler geçiren İran Milli Takımı’nın, Dünya Kupası’ndaki performansını bu olağanüstü şartların nasıl etkileyeceği ise merak konusu olmaya devam ediyor.
